Положення про Департамент культури Харківської міської ради

Додаток 25 до рішення 1 сесії Харківської міської ради 8 скликання

від 09.12.2020 № 7/20  «Про затвердження положень  виконавчих органів Харківської міської ради 8 скликання» в редакції рішення 18 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 18.08.2023 р. № 418/23

ПОЛОЖЕННЯ

про Департамент культури Харківської міської ради

1. Загальні положення

1.1. Департамент культури Харківської міської ради (далі – Департамент) є самостійним виконавчим органом Харківської міської ради, який утворюється Харківською міською радою.

1.2. Департамент у своїй діяльності підзвітний та підконтрольний Харківській міській раді, підпорядкований виконавчому комітету Харківської міської ради, міському голові та першому заступнику міського голови.

1.3. Департамент є правонаступником Управління культури Департаменту з гуманітарних питань Харківської міської ради у зв’язку із перейменуванням.

1.4. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства  освіти  і  науки України, Міністерства культури України, рішеннями Харківської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.

1.5. Департаменту підзвітні та підконтрольні заклади культури базової мережі місцевого рівня.

 

2. Юридичний статус та майно Департаменту

2.1. Департамент є юридичною особою, веде самостійний баланс, має право відкривати реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України та установах банків відповідно до чинного законодавства України.

2.2. Департамент у межах своїх повноважень має право укладати від свого імені угоди з юридичними та фізичними особами, контракти із керівниками закладів позашкільної освіти, набувати майнових та особистих немайнових  прав, нести обов’язки, бути позивачем, відповідачем і третьою особою в суді.

2.3. Департамент утримується за рахунок коштів бюджету Харківської міської територіальної громади. Граничну чисельність працівників Департаменту визначає міський голова. Кошторис та штатний розпис Департаменту затверджується в установленому порядку.

2.4. Майно  Департаменту належить йому на праві оперативного управління. Департамент володіє та користується майном, що є в його управлінні. Розпорядження майном здійснюється відповідно до положень чинного законодавства України.

2.5. Самопредставництво Департаменту та посадових осіб Департаменту здійснює Юридичний департамент Харківської міської ради в установленому порядку.

2.6. Департамент має печатку із зображенням Державного Герба України і власним найменуванням, штамп, відповідні бланки та інші атрибути юридичної особи.

2.7. Юридичною адресою Департаменту є місцезнаходження його керівництва.

 

 

3. Основні завдання Департаменту

3.1. Метою Департаменту є забезпечення реалізації прав членів територіальної громади міста Харкова у сфері культури, спрямованих на задоволення їх культурних потреб та інтересів, вільного провадження   культурної діяльності, свободи творчості; формування культурного простору міста та його розвиток.

3.2. Основними завданнями Департаменту є:

3.2.1. Створення умов для всебічного розвитку творчої особистості, підвищення культурного рівня, естетичного виховання мешканців міста Харкова.

3.2.2. Забезпечення функціонування і розвитку підприємств та закладів культури, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Харкова.

3.2.3. Забезпечення фінансування комунальних підприємств та закладів культури (далі – комунальні підприємства та заклади культури).

3.2.4. Сприяння діяльності професійних творчих спілок та громадських організацій у сфері культури на території міста.

3.2.5. Сприяння зовнішньокультурним зв’язкам комунальних підприємств та закладів культури.

3.2.6. Забезпечення сприяння проведенню в місті культурних заходів.

3.3. Департамент при виконанні покладених на нього повноважень взаємодіє з органами виконавчої влади, депутатами та постійними комісіями Харківської міської ради, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними Харківською міською радою, департаментами, адміністраціями районів та іншими виконавчими органами Харківської міської ради, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об’єднаннями, засобами масової інформації.

 

4. Повноваження Департаменту

4.1. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:

4.1.1. Створює умови для розвитку культури, сприяє відродженню   осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел на території міста Харкова.

4.1.2. Створює умови для всебічного естетичного виховання дітей та   молоді.

4.1.3. Забезпечує функціонування і розвиток мережі музеїв, бібліотек, мистецьких шкіл, клубів, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Харкова.

4.1.4. Здійснює збереження нематеріальної культурної спадщини, у тому числі традиційної народної культури, фольклору, традицій, звичаїв і обрядів, народних художніх промислів та ремесел.

4.1.5. Організовує та проводить святкові та інші культурні заходи на території міста Харкова.

4.1.6. Сприяє реалізації творчих проєктів.

4.1.7. Здійснює висвітлення культурних заходів шляхом створення медіапродукції і співпраці із засобами масової інформації.

4.1.8. Готує пропозиції для включення до проєкту бюджету Харківської міської територіальної громади у сфері культури і мистецтва, бере участь в організації виконання програм, затверджених у складі Програми соціально-економічного розвитку міста Харкова, подає звіти про хід і результати їх виконання.

4.1.9. Вносить пропозиції щодо створення, реорганізації та ліквідації комунальних закладів культури та підприємств.

4.1.10. Здійснює управління комунальними закладами культури, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Харкова, організовує їх матеріально-технічне та фінансове забезпечення.

Координує діяльність закладів культури незалежно від форми власності на території міста Харкова.

4.1.11. Забезпечує організацію та проведення конкурсного добору на  посади керівників комунальних закладів культури, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Харкова, а також роботу конкурсної комісії.

4.1.12. Проводить роботу щодо укладання контрактів із керівниками комунальних підприємств та закладів культури, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Харкова, переукладання, внесення змін до них, припинення їх дії.

4.1.13. Здійснює аналіз фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств та закладів культури, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Харкова, вносить пропозиції щодо вдосконалення їх роботи.

4.1.14. Здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю комунальних підприємств та закладів культури, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Харкова.

4.1.15. Сприяє створенню недержавних закладів культури, клубів, мистецьких аматорських об’єднань, гуртків, студій за інтересами, провадженню

ними діяльності.

4.1.16. Готує проєкти рішень Харківської міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань, що належать до компетенції Департаменту, у тому числі нормативно-правового характеру, проводить експертизу проєктів таких актів.

4.1.17. Здійснює розгляд звернень громадян та запитів на інформацію з питань, що належать до компетенції Департаменту.

4.1.18. Готує інформацію для подальшого надання її до Харківської обласної ради стосовно статистичних показників у сфері культури.

4.1.19. Готує в установленому порядку в межах компетенції пропозиції щодо розгляду клопотань підприємств, закладів та організацій культури та мистецтва незалежно від форм власності щодо нагородження працівників галузі державними нагородами та нагородами органів місцевого самоврядування.

4.1.20. Бере участь в розробленні, організації виконання та реалізації   міської програми у сфері цивільного захисту.

4.1.21. Бере участь в розробленні, забезпеченні та виконанні планів заходів у сфері цивільного захисту населення.

4.1.22. Бере участь у плануванні, підготовці та проведенні у разі   виникнення або загрози виникнення надзвичайної ситуації, пожежі, іншої небезпечної події евакуації населення, культурних і матеріальних цінностей, їх розміщення та життєзабезпечення населення.

Бере участь в організації та забезпеченні життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій.

4.1.23. Забезпечує стале функціонування підприємств (установ, організацій тощо), що перебувають в управлінні Департаменту, в умовах надзвичайних ситуацій та в особливий період. Організовує, планує та контролює виконання заходів цивільного захисту цими підприємствами (установами, організаціями тощо), в тому числі реалізацію вимог техногенної та пожежної безпеки.

4.1.24. Організовує виконання вимог законодавства щодо визначення потреби, створення, використання, утримання, реконструкції та ведення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, наявних на балансі тих підприємств (установ, організацій тощо), що перебувають в управлінні Департаменту.

Здійснює контроль за станом утримання зазначених захисних споруд, готовності їх до використання за призначенням та підтримкою в належному технічному стані (в тому числі шляхом планування та організації робіт з їх дообладнання, проведення їх технічної інвентаризації тощо), а також цілодобовим та безперешкодним доступом до них.

Надає пропозиції щодо виключення у визначеному законом порядку окремих споруд з фонду захисних споруд цивільного захисту, а також щодо подальшого використання захисних споруд цивільного захисту у разі банкрутства (ліквідації) підпорядкованого підприємства (установи, організації тощо), на балансі якого перебуває така споруда.

4.1.25. Забезпечує відповідно до вимог законодавства навчання з питань цивільного захисту підпорядкованих посадових осіб з числа керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту.

4.1.26. Здійснює інші повноваження, покладені на Департамент, відповідно          до чинного законодавства.

4.2. Департамент має право:

4.2.1. Залучати за погодженням з їх керівниками спеціалістів інших виконавчих органів Харківської міської ради, підприємств, установ та організацій, громадських об’єднань для розгляду питань, що належать до його компетенції.

4.2.2. Одержувати в установленому порядку від інших виконавчих органів Харківської міської ради, підприємств, установ, організацій інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

4.2.3. Організовувати та проводити наради, конференції, семінари, фестивалі, конкурси, виставки та симпозіуми працівників культури та   мистецтва.

4.2.4. Брати участь у пленарних засіданнях сесій Харківської міської ради, засіданнях виконавчого комітету Харківської міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених Харківської міською радою, її виконавчими органами, міським головою.

4.2.5. Надавати інформацію засобам масової інформації щодо культурних заходів, що проводяться в місті Харкові.

 

5. Структура Департаменту

5.1. Структура Департаменту затверджується міським головою.

5.2. До складу Департаменту входять:

5.2.1. Відділ культури по Індустріальному району.

5.2.2. Відділ культури по Київському району.

5.2.3. Відділ культури по Салтівському району.

5.2.4. Відділ культури по Немишлянському району.

5.2.5. Відділ культури по Новобаварському району.

5.2.6. Відділ культури по Основ’янському району.

5.2.7. Відділ культури по Слобідському району.

5.2.8. Відділ культури по Холодногірському району.

5.2.9. Відділ культури по Шевченківському району.

5.2.10. Інші відділи і сектори.

5.3. Створені у структурі Департаменту відділи культури по районах є самостійними виконавчими органами Харківської міської ради. Відділи    культури по районах функціонують у складі Департаменту на правах   юридичних осіб.

5.4. Діяльність створених у структурі Департаменту відділів культури по районах регламентується положеннями, які затверджуються рішенням Харківської міської ради.

5.5. Положення про відділи та сектори, які входять до складу    Департаменту та не є юридичними особами, затверджуються директором Департаменту.

5.6. Особливості взаємодії структурних підрозділів Департаменту між собою регулюються наказами директора Департаменту.

5.7. Працівники Департаменту призначаються на посади та звільняються з посад розпорядженням міського голови.

5.8. Права, обов’язки та відповідальність працівників Департаменту визначені в посадових інструкціях, які затверджуються директором Департаменту.

 

6. Керівництво Департаменту

6.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою.

6.2. Особа, яка призначається на посаду директора Департаменту, повина мати вищу освіту не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільно володіти державною мовою.

Стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.

6.3. Директор Департаменту:

6.3.1. Здійснює керівництво діяльністю Департаменту.

6.3.2. Забезпечує виконання покладених на Департамент завдань, несе персональну відповідальність за їх виконання.

6.3.3. Контролює роботу працівників Департаменту, визначає ступінь відповідальності заступника директора Департаменту, керівників структурних підрозділів.

6.3.4. Вносить пропозиції щодо структури та штатного розпису Департаменту.

6.3.5. Затверджує положення про відділи та сектори, які входять до складу Департаменту та не є юридичними особами, посадові інструкції працівників Департаменту.

6.3.6. Видає в межах компетенції накази, контролює їх виконання.

6.3.7. Організовує підготовку проєктів рішень Харківської міської ради, її виконавчого комітету та розпоряджень міського голови з питань, які належать  до компетенції Департаменту, у тому числі нормативно-правового характеру, проводить експертизу проєктів таких актів.

6.3.8. Є розпорядником бюджетних коштів, що в установленому порядку передані Департаменту.

6.3.9.  Планує роботу Департаменту, забезпечує виконання перспективних та поточних планів роботи Департаменту.

6.3.10. Аналізує результати роботи і вживає заходи щодо підвищення ефективності діяльності Департаменту.

6.3.11. Надає в межах своїх повноважень пропозиції щодо призначення на посади, звільнення з посад та переведення працівників Департаменту, своєчасного заміщення вакантних посад, заохочення та застосування заходів дисциплінарного стягнення, пріоритетних напрямів підвищення професійного розвитку працівників Департаменту.

6.3.12. Забезпечує роботу з ведення діловодства та контролю в Департаменті.

6.3.13. Контролює стан дотримання трудової та виконавської дисципліни працівниками Департаменту.

6.3.14. Діє без довіреності від імені Департаменту, представляє його інтереси у відносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

6.3.15. Відкриває та закриває рахунки в органах Державної казначейської служби України, в установах банків, має право першого підпису на банківських документах. Розпоряджається бюджетними та іншими коштами, переданими Департаменту в установленому порядку, несе персональну відповідальність за    їх цільове використання.

6.3.16. Веде особистий прийом громадян, сприяє виконанню їх законних вимог, розглядає в установленому порядку звернення, запити на інформацію громадян та юридичних осіб.

6.3.17. Скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.

6.3.18. Укладає від імені Департаменту договори, контракти, угоди для забезпечення діяльності Департаменту, видає довіреності.

6.3.19. Забезпечує співробітництво Департаменту з іншими виконавчими органами Харківської міської ради, органами виконавчої влади,  підприємствами, установами, організаціями.

6.3.20. Погоджує статути (положення), організаційні структури, штатні розписи комунальних закладів культури та підприємств комунальної власності територіальної громади міста Харкова, затверджує штатні розписи комунальних закладів культури, що підпорядковані Департаменту, а також затверджує фінансові плани комунальних підприємств.

6.3.21. Укладає контракти  з  керівниками  закладів  спеціалізованої мистецької  освіти  початкового  рівня (або  закладів  освіти  сфери  культури), переукладає їх, припиняє їх дію та вносить зміни до них.

Погоджує укладання контрактів із керівниками інших комунальних  закладів культури та комунальних підприємств, їх переукладання, внесення змін до них, припинення їх дії.

6.3.22. Бере участь у пленарних засіданнях сесій Харківської міської ради, засіданнях постійних комісій, депутатських груп і фракцій Харківської міської ради, засідань виконавчого комітету Харківської міської ради, апаратних нарадах.

6.3.23. Здійснює інші повноваження, покладені на нього, відповідно до чинного законодавства України.

6.4. Директор Департаменту має заступника.

6.5. На час відсутності директора Департаменту виконання його обов’язків покладається на заступника директора Департаменту або іншого працівника Департаменту відповідно до розпорядження міського голови.

 

7. Прикінцеві положення

7.1. Припинення діяльності Департаменту здійснюється за рішенням Харківської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.

7.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.